
Nespevnené cesty
Nespevnený povrch cesty neznamená žiadny návrh
Cesty bez upraveného povrchu môžu byť trvalé alebo dočasné, napríklad zvážnice a prístupové cesty sú zvyčajne bez upraveného povrchu a sú určené na relatívne krátku dobu. Existuje však oveľa väčšia sieť trvalých ciest bez upraveného povrchu. V mnohých častiach sveta, vrátane mnohých vysoko rozvinutých krajín, je väčšina spojovacích ciest a ciest z farmy na trhovisko bez povrchovej vrstvy. Zahŕňajú jednu alebo viacero vrstiev nesúdržných zemín na ochranu podložia, rozloženie zaťaženia od kolies a bezpečnú jazdu vozidiel.
Všetky cesty, dočasné aj trvalé, by mali byť navrhnuté tak, aby poskytovali požadovanú životnosť na základe dopravného zaťaženia a kvality jazdy s čo najúspornejším využitím materiálov a energie. Ekonomický návrh by mal tiež priniesť minimalizovanie emisií uhlíka a čo najnižšie náklady počas životného cyklu.

Ochrana podložia počas výstavby
Počas výstavby je potrebné chrániť podložie pred vyjazdenými koľajami a deformáciami, ktoré môžu viesť k jeho oslabeniu. Okrem toho je potrebné udržiavať hladký povrch s priečnym sklonom, aby sa umožnilo odvedenie vody, alebo jej infiltrácia z povrchu. Vyjazdené koľaje na povrchu umožňujú akumuláciu vody a jej zadržiavaniu v konštrukcii cesty, čo vedie k oslabeniu podložia a predčasnému zlyhaniu cesty.
Po ukončení výstavby musí byť podložie pod cestou chránené pred vysokým dopravným zaťažením, ktoré môže viesť k deformácii podložia a vyjazdeným koľajam, ktoré spôsobia nefunkčnosť cesty.

Získajte viac za menej
Spevnenie vrstiev z nesúdržných zemín zníži namáhanie podložia, čo umožní zníženie hrúbky konštrukcie cesty bez straty výkonu. Spevnenie je možné dosiahnuť celkom jednoducho, mechanickou stabilizáciou nesúdržných zemín pomocou geomreží Tensar.

Mechanická stabilizácie nesúdržných zemín
Geomreže Tensar sú navrhnuté tak, aby sa kamenivo zaklinilo do otvorov geomreže, uzavrela ho a vytvorila mechanicky stabilizovanú vrstvu (MSL), ktorá zabraňuje vertikálnemu aj horizontálnemu pohybu častíc. MSL rovnomerne roznáša zaťaženie - znižuje tlak na podložie - zvyšuje únosnosť podložia a zabezpečuje dlhodobú stabilitu a účinnosť. Hrúbku konštrukčných vrstiev možno znížiť až o 50% pri zachovaní požadovanej životnosti konštrukcie.

Menej materiálu, menej uhlíka – nižšie náklady
Zníženie hrúbky vrstiev nesúdržných zemín prináša priame úspory v nákladoch na dovážané materiály a energie, nižšie emisie uhlíka a rýchlejšiu výstavbu.
